Gå til innhold

PRAKTISK INFORMASJON

KOSTNADER

Alle pasienter betaler en egenandel på kr. 138,-/ døgn. Egenandel betales opp til egenandelstak 2 som pr. 1. januar 2017 er kr. 1990,-

 

Utgifter til medisiner og enkelte prøver må du selv betale for.

 

ØVRIGE PRISER

Overnatting pårørende

I ekstra seng på pasientrom inkl. måltider-voksen   kr. 600,- pr. døgn

Barn 4-12 år m/mat                 kr. 250,- pr. døgn

 

Måltider pårørende

Grøt                                               kr. 75,-

Middag                                         kr. 100,-

Frokost/ kveldsmat                kr. 75,-

Kaffe m/ kake                            kr. 35,-

Kaffe, stor kanne                      kr. 60,-

Kaffe, liten kanne                     kr. 50,-

 

 

OPPMØTETIDSPUNKT/ TRANSPORT

Dersom ikke annet er avtalt, ser vi helst at du ved oppstart ankommer institusjonen mellom klokken 1200 og 1400.

Du har rett til å få dekket nødvendige reiseutgifter for å komme deg til institusjonen. Dersom du av helsemessige årsaker ikke kan bruke offentlig transport, må du be din fastlege om å rekvirere drosje.

 

Transport hjem igjen etter endt opphold ordner vi.

 

 

OPPHOLDETS VARIGHET

Avtales mellom deg og din fysioterapeut. Resepsjonen skal ha beskjed senest en uke før utreise. Reiser du før avtalt utreisedag, må du betale egenandel fram til planlagt utreisedag.

 

 

MÅLTIDER

Måltider serveres til følgende tidspunkt:

Frokost: 08.30

Middag: 12.30

Kaffe: 15.00

Kveldsmat: 18.00

Det er lov til å smøre seg en matpakke.

 

 

DETTE MÅ DU HA MED DEG:

  • Medisiner du bruker for hele oppholdet
  • Treningstøy, inkl. gode sko (en drikkeflaske kan også være kjekt å ha)
  • Klær og sko for trening/ aktiviteter utendørs
  • Badetøy og evt. badekåpe
  • tekniske hjelpemidler, f.eks. krykker, rullator, prekestol, rullestol etc.
  • Husk å ta med aktuelle papirer fra lege, hjemmesykepleie, fysioterapeut etc.

Dersom du er avhengig av en spesiell diett under oppholdet, gi oss beskjed om det i god tid før du kommer.

 

Vi kan være behjelpelig med å vaske klærne dine under oppholdet. Prisen for dette er kr. 50,- pr. vask.

 

 

SIKKERHET

  • Selli Rehabiliteringssenter er en røykfri institusjon. Det er strengt forbudt å røyke på rommet. Det finnes en egen «røykebu» ute på gårdsplassen.
  • Bruk av åpen ild (f.eks. telys/ stearinlys er ikke tillatt på rommene.
  • Da vi har mange pasienter med astma og allergi, ber vi deg begrense bruken av parfyme, hårspray og andre produkter med sterk lukt.
  • Det skal være ro på huset senest kl. 23.00. Vis hensyn til dine medpasienter.
  • Hoveddøren er stengt mellom kl. 22.00 og 06.00.
  • Ved permisjon er det viktig at du skriver deg på listen som henger ved resepsjonen. På denne måten har vi til enhver tid oversikt over hvilke pasienter som er på huset.
  • Det er ikke tillatt å være synlig beruset eller å nyte alkohol på institusjonens fellesarealer.
  • Penger og verdisaker kan leveres i resepsjonen for oppbevaring. Institusjonen er ikke ansvarlig for verdisaker som er oppbevart på rommet.

 

FRISØR/ FOTTERAPEUT

Frisør og fotterapeut kommer etter avtale. Skriv deg på listen som henger ved resepsjonen. Oppgjør skjer direkte til frisør/ fotterapeut.

 

 

SOLARIUM

Solariet finner du i sokkeletasjen. Nøkkel kan hentes i resepsjonen. Vi selger solkort.

 

 

TV/ INTERNETT/ TELEFON

Det er 4 TV-stuer på huset. Vi har radioer samt noen TV’er for utleie. Prisen for å leie TV er kr. 100,- pr. uke (maks kr. 500,- for hele oppholdet). Det er muligheter for trådløs nettforbindelse på huset. Henvend deg i resepsjonen for å få utlevert passord.

 

Dine pårørende kan nå deg direkte på telefonen på rommet. For å ringe ut må du først slå 0 (null). Tellerskrittene blir registrert i resepsjonen. Prisen er kr. 4,- pr. min.